totoafrika.reismee.nl

JAPAN deel 3

Maandagmorgen uitslapen wat aan mijn verslag werken en om 1 uur middags ging ik met James mee, zou bij hem thuis gaan slapen en via motorzaak naar zijn huis gaan. Bij motorzaak werd de lunch bezorgd en was best wel leuk alleen de tent stond helemaal vol met motoren waaronder enkele Harleys. Daarna via buitengebied van Tokyo o.a. de havens, Disneyworld en vliegveld naar de school om zijn dochters op te halen. Ik moest mee naar binnen en dat werd me een spektakel een grote kale blanke in de klas. Zijn dochters Haruka van 7 en Karin van 5 waren leuke meiden en niet bang van mij. Later bij zijn huis kennis gemaakt met zijn vrouw Junko, dit is ook een bikster en heeft 20 jaar geleden een wereldreis gemaakt met 5 motoren. Vanaf Losangeles naar New-York daarna vliegen naarDuitsland en via Zwitzerland e.d. en Spanje naar Marokko, daarna met 3 motoren nog een tijd in Australië en weer naar Japan en alles met gehuurde motoren. Heerlijk gegeten, zij heeft ook jaren als kok gewerkt en werkt nu op assurantie kantoor. Heerlijke avond en de nodige pinten (haar film van reis nog bekeken) laat naar bed. Smorgens een zeer uitgebreid ontbijt en weer de kinderen naar school brengen en weer naar Vibes.
Transport proberen te regelen o.a. prijsafspraak en vooral wanneer, dan kan ik een vliegticket gaan regelen. Donderdag om 4 uur middags staat mijn motor ingekrat klaar bij Harley Tokyo, daar vandaan kan hij naar warehouse , die maken papierwerk inorde waar ik mee naar de douane moet en daarna nog naar een particulier bureau die mijn carnet de passage af moeten stempelen en mijn paspoort moeten zuiveren, want mijn motor staat in mijn paspoort bij geschreven en anders kom ik het land niet uit. Zij verwachten dat ik op vrijdag dit kan regelen en dan kan vliegen, maar het is mogelijk dat dat niet lukt en dan word het Dinsdag want maandag is een Nationale feestdag. We zullen wel zien. Avonds mee met Sinya om bij hem te gaan slapen. We rijden via het huis van zijn ouders. Hij doet een blouse aan met lange mouwen want zijn ouders hebben een hekel aan zijn vele tatoes. Zijn vader rijd een Vrij nieuwe Twin-cam Harley, hij is gepensioneerd maar werkt als bus monteur nog enkele dagen per week.Sinya zijn Harley staat hier ook in de garage. Ja bijna al de personeels leden van VIBES rijden een harley. Bij Sinya thuis heeft zijn vrouw het eten klaar, zijn zoontje van 2 is helemaal door het dolle heen en viegt als een tornado door het huis zijn dochter van 5 is wat rustiger. Na het eten gaat Sinya op het tapijt liggen slapen en gaat zijn vrouw met de kinderen in bad. Om 9 uur gaat zij met de kinderen naar bed en zit ik voor de TV met een pint en ligt de heer des huizes te slapen, hadden mij wel verteld waar de koelkast was en ik mocht vrij drinken wat ik wou. Om half 12 ga ik ook maar naar bed. Smorgens goed ontbijt en naar VIBES.
Bij Vibes is de drummer met zijn Pan-head van de MMS band eral, want vandaag gaan wij een rit maken, de manager komt later op zijn Twin-cam. Riho een fotograaf gaat achterop bij hem om reportage te maken, en misschien komt Mino ons nog na, want die heeft eerst nog een interview en fotoshoot. Wij rijden de stad uit naar buiten gebied, eerst over lange brug die overgaat in tunnel van 10 KM onder zee door en dan weer brug. Er worden veel foto's gemaakt en later lunchen. Smiddags op de terug weg gaan wij nog naar een grote motorshop en hier mag ik als present uitzoeken wat ik wil. Motorpak, leren laarzen maakt niet uit. Ik houd de boot zeer vriendelijk redelijk af , ik heb goede laarzen en pak en bij de vitrine met motorbrillen, goedkoopste 200 USD $, kom ik ook weer weg omdat ik voor veraf aangepaste glazen heb. Krijg uiteindelijk wat stickers van Japan en een mond doek, was de mijne kwijt geraakt in Russia. Terug bij VIBES nemen wij hartelijk afscheid en we spreken af als ik het week-end nog in Japan ben we nog een avond op stap gaan want het was hun ook goed bevallen.
Wou nog wat aan mijn verslag gaan werken, maar ik moest acuut met Mino mee naar een foto sessie, er staat elke maand een professioneel fotomodel in hun blad op een mooie speciale motor. Er worden dan een stuk of 10 pagina's aan geweid en het zijn niet de lelijkste meiden, de middenpagina kun je uitklappen en binnenin staat dat model dan poedeltje naakt in volle glorie te bewonderen en het viel mij op dat die modellen met de ladyshave een heel stuk overslaanen nogal behaard zijn op intieme deel, ik had eens een opmerking gemaakt dat ik bij die foto sessie wel eens bij zou willen zijn. Dus nu ik met Mino daar naar toe en ik kan je verklappen dat de volgende maand het model ook weer zo is en de motor een Panhead. De sessie duurt in totaal ongeveer 10 uur en gaat er zeer professioneel aan toe, werd nog aan haar voor gesteld als beroemde Harley rijder en de volgende maand kan zij mij en ik haar bewonderen in VIBES magazine.
Later werd er door Toshi nog mee gedeeld dat ik het weekend zijn gast zou zijn, op vrijdagavond met hem stappen en op zaterdag met de VIBES fox girls naar een Harley treffen 300 KM van Tokyo en ik moet dan de meiden beschermen tegen de eventuele opdringerige meute als body-gard, leek mij ook wel leuk. Ik vertelde Toshi nog een verhaalover een kat en spek en wat touw maar dat begreep hij niet. Later bleek dat ik meer babysit was als bodygard. Ging weer met James mee naar zijn huis, zou Woensdag en Donderdag weer bij hem slapen. De kinderen kwamen mij buiten al begroeten met hai Tony en het voelde als thuis komen. Weer voortreffelijk gegeten en zeer leuke avond met de familie. Op donderdag morgen bij VIBES alvast wat voorbereidend werk over eventuele vliegtickets en het zal vliegen worden via Moskou waar ik een tussenlanding heb en dan een dag bij Ludo en Svetlana verblijf, hij zorgt dan voor vervoer vanaf Vliegveld naar zijn huis en restaurant en brengt mij ook weerterug, ben erg benieuwd hoe het echt met hem is, het zal vliegen worden op Zondag of Dinsdag naar gelang mijn export documenten klaar zijn. Op donderdag om 12 uur vertrokken wij , ik op de motor en VIBES met 4 man in de volgauto naar Harley Tokyo om mijn motor in te kratten, ik dacht nog wat overdreven om met 5 man mijn motor inkratten maar later was ik er heel blij mee, want het was weer een misverstand dat niet Harley mijn motor in zou kratten maar wijzelf. Voorwiel, rechter voorschokbreker , schakelpedaal, rempedaal en tassen eraf en het paste net, mijn stuur nog omlaag en hij zit als gegoten. Mijn plunjebaal en overtollige kleding erbij en klaar is Toon. Het was nogal heet en ik wou wat flessen drank kopen om de dorst te lessen maar ook die flessen werden door VIBES betaald. Om half 4 was transport auto er en mijn motor vertrok naar warehouse. Wij kregen nog een rondleiding van eigenaar hemzelf, het nieuwe spul kan mij niet zo bekoren maar op zolder had hij een stuk of 10 oude motoren staan waaronder Liberators en panheads en ook de VIBES redacteuren vonden dit interessanter had ik de indruk. Om 5 uur waren wij weer terug op kantoor en hebben ze toch weer in totaal 20 uur aan mij besteed. Savonds weer met James mee en de kinderen hadden tekeningen gemaakt voor ons Drieka en wat cadeautjes gekochtwas weer "thuis". Morgens bij journaal de vliegramp in Oekraine op het nieuws, de omvang was mij toen nog niet helemaal duidelijk. Later op hun kantoor werd ik gecondoleert door iedereen en medeleven betuigt. Om 12 uur kwam per mail mijn transport papieren binnen en ik direct met Mino naar de customers om mijn carnet e.d. in orde te laten maken. Werd hier meteen zeer vriendelijk geholpen, alleen wisten ze er geen raad mee maar na verschillende telefoontjes was dit in orde en konden wij naar de particulieren afdeling en dit duurde nog geen 5 minuten en kon ik bij VIBES meteen mijn ticket gaan regelen. Het word zondagmorgen om 12 uur vliegen naar Moskou en op maandag om 14.30 naar Amsterdam zodat ons Drieka mij direct van het werk op kan komen halen op station Eindhoven. Vrijdag avond met Toshi verschrikkelijk op stap geweest en goed in de olie lag ik laat in mijn bed in hotel, tegenover hun kantoor, wat zij voor mij gereserveerd hadden voor de laatste 2 nachten. Er zal wel niemand meer geweest zijn die mij in huis wou hebben, vermoed ik.
Zaterdagmorgen 12 uur verzamelen bij VIBES, de meiden nemen hun repertoire nog een keer door, want vandaag presenteren zij voor de eerste keer een nieuwe dansact. Onderweg vertel ik nog wat fabeltjes aan de meiden en tellen wat schaapjes en ze slapen als roosjes zie later de foto's. Nog een goede lunch en we zijn er klaar voor. Op het treffen heeft VIBES een promotie stand en de meiden en ik zijn daar de hele dag als gast aanwezig. Spreek verschillende mensen die ik vorig weekend ook al gezien had en natuurlijk veel foto's , de dames zijn meer in trek als ik. Om 7 uur hun optreden en ik vond het er allemaal zeer professioneel aan toe gaan. Na het optreden wij als een speer de auto in want Toshi wou op stap en drinken en dat gaat niet samen. In Tokyo de auto in garage en wij met de 4 Fox girls naar restaurant en een heel leuke avond , heb walvis gegeten, als zij naar huis gaan neem ik afscheid van hun met een umbrasso i.p.v. wat vriendelijke knikjes, druk ze eens stevig tegen mijn borst aan met hun .....jes. heb het echt leuk gehad met hun en voor de nieuwsgierigen google maar eens"VIBES fox 2014".Ga met Toshi nog naar een andere bar maar wij maken het niet laat. Toshi staat erop dat hij mij op Zondag persoonlijk naar vliegveld brengt en ik niet met de bus of metro hoef. Als ik op zondagmorgen mijn hotel wil betalen blijkt dit al gedaan te zijn door VIBES. OP vliegveld koopt hij nog wat souvenirs voor ons Drieka en wij nemen zeer hartelijk afscheid. ZIJ ZIJN ECHT SUPER GASTHEER GEWEEST VOOR MIJ . Volgend jaar als zij naar de super ralley gaan in Londen komen zij bij mij logeren met een man of 8 , verheug mij erop dat ik dan wat terug kan doen.
VIBES bedankt voor alles
Volgende keer nog wat over Japanse gebruiken en mijn ervaring bij Ludo en Svetlana
Mijn verslag staat ook weer op tototo.reismee.nl maar de mailingslijst is verdwenen dus als jullie zo vriendelijk willen zijn om je mailadres daar achter te laten krijg je automatisch mail als ik morgen mijn fotos plaats

Reacties

Reacties

joop olietank

uuuh maar hoe smaken de japanse biertjes nou? En je bent wel erg bezig gehouden! Maar het was gezellig zoals ik het heb gelezen!!! tot ziens dan maar weer! moi moi

Theo aus Bracht

Ha di Toon.
Perfekt gelopen, met echte vrienden omgaan is een geweldige ervaring en macht spaß
Goeie rijs terug en noch een mooi dagje in Moskou.
Vrijdag naar Retie ben de gij er ook??
Groetjes uit Bracht.

Dorrin

Het was weer een geweldige tocht en heel leuk om je reisverhaal te volgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!