totoafrika.reismee.nl

Iet Giet On !!

Aller eerst allemaal een prettige jaarwisseling en de beste wensen voor 2012 !

Wat heb ik zoal gedaan de laatste dagen; Ben dinsdag naar Mar del Plata geweest om de zaak wat te verkennen. Mooie lokatie aan de zee en voor degene die daar slapen koelt het lekker af aan het water, want het is overdag dikke 30 graden. Er was nog niet veel te doen en heb dan ook niet geprobeerd om binnen te komen. Later langs de kust zeer mooi terug gereden naar Necochea.

Woensdag wat aan het strand gelambalt, wat gegeten en foto's gemaakt van een boertje in opleiding. Zie de foto's die ik er hopelijk ook weer op krijg. Henk Lammerting nog bedankt voor de sponsering voor 300 foto's. Nu zal ik wel meer foto's moeten maken !s'Avonds wat telefoontjes gepleegd voor entree in bivac en ja hoor, mijn Franstalige Belgische vriend had een pas voor mij, die kon ik s'morgens bij hem in hotel op komen halen. Dat is weer boffen.

Donderdag s'morgens al vroeg weg, want ik heb heel wat af te ouwehoeren in het bivac met veel bekenden van de afgelopen jaren en met natuurlijk onze Eerselse deel nemersde WOERK en van GEEL. Bij het hotel, pasje op gehaald en hij bij mij achterop de motor naar bivac.Hij volop filmen en hij genoot nog meer als ik van de vele belangstelling on the route. Bij het bivac gebruikte hij zijn pas van vorig jaar die met foto was en ik zijn nieuwe pas nog zonder foto. Geen enkel probleem, ik mocht zelfs mijn motor binnen de afrastering zetten. Daar stond hij mooi in het zicht voor iedereen die het bivac in en uit ging, zodat ze wisten dat tonyfromthefields ook weer in het land was. In het bivac kwam ik meteen 2 journalisten tegen die er geen zak van snapte dat ik een officiële Dakarpas om mijn nek had hangen. Zij moeten hiervoor tig formulieren invullen en 15 duizend Euro aftikken en ik regel dat daar met mijn vrienden ter plaatse, voor nop. Dan voel ik wel dat ze balen. Maar ja in de Dakar moet je vrienden maken en zeker geen vijanden hebben, want dan ga je vroeg of laat voor de bijl. Eerst nu naar HONDA team om de WOERK en van GEEL te begroeten. Met Henk de team baas ken ik al jaren lang goed mee overweg en nu is mijn vriendin Mirjam Pol daar als manager aan toegevoegd, omdat ze een team hebben van maar liefst 12 rijders. Hier kan ik altijd zomaar binnen lopen en niemand die mij ooit een stro-breed in de weg legt. Wat gedronken, UNOX soep gegeten en wat met de teamleden gepraat en natuurlijk foto's gemaakt. Ook Daniel Willemse, de 9 voudig Wereld Kampioen zijspan cross, is er weer bij ook al heeft hij verklaart IK NOÖÖÖÖIT MEER, IE BEGRIEPT HET NIE HE !

Effe bij Erik van Loon langs geweest en wat bij gekletst.Hij veronderschuldigde zich dat ik vorig jaar geen polsbandje had gekregen via Eric Verhoeven. Maar hij heeft dan ook wel iets anders aan zijn kop.

Frans Verhoeven bij zijn SHERCO team opgezocht. Ook met Henk Knuiman weer eens bijgekletst, bij zijn KTM team. Ja dit zijn de Nederlandse toppers en Frans wil voor een top 5 gaan en Henk voor de eerste 15.Het zijn 2 totaal verschillende rijders. Frans altijd in de aanval en risico nemend, waar ik wel van houd. En Henk de regelmaat zelf, die zich nooit gek laat maken, maar altijd finished en bijna altijd op het einde de beste Nederlander is. Met alle 2 kan ik zeer goed overweg. Ik ken hen al van mijn eerste jaar in de Dakar toen zij allebei in het Yamaha team zaten. Onderweg in de verbindings routestoppen ze bijna altijd om een praatje te maken met mij. Bij team de Rooy langs, Gerard rijd nu in een Iveco met neus, echt een mooie auto en Hans Stacey in de ander wedstijd truck. Die moeten hoge ogen kunnen gooien. Bij GINAF van Wuf van Ginkel, wordt altijd gewerkt, echt van die Achterhoekers van nie lullen maar poetse. Jos Smink met de 2 Peters is er ook weer bij. Zitten al jaren met zijn drieën in de auto en zijn echte vrienden dat merk je aan alles. Michiel de Groot is er ook weer bij, hijheeft een stoeltje bemachtigd in een zeer snelle auto. Tom Coronel even met me gepraat, die vindt het echt hardstikke leuk wat ik doe enheeft echt geen kapsonens. Hij won vorig jaar wel in zijn klasse.Toen nog evenbij Cees Coolen en Jurgen van de Goorberg wat rondgekeken, met hun buggys met Hayabusha ingeboude motoren. Zij willen dit jaar allebei finishen, wat hun vorig jaar niet is gelukt.

Ik wildedit jaar ook veel aandacht schenken aan Marco Reinike; de Chileen op KTM nr 140. Hij praat zeer goed Nederlands, heeft zijn Opa hem geleerd. Hij is dit jaar Chileens ralley kamioen geworden en heeft daardoor een wildkart gekregen van de Chileense motorsportbond. Het is een echte leuke kerel, maar helaas is hij met zijn motor naar technische keurig en komt niet meer terug in het bivac. Hij heeft mij telefonisch polsbandjes beloofd voor in Chili, we zullen wel zien.

In het bivac word ik anoniem benaderd. Ik had hier op verschillende plaatsen verteld dat ik in Necochea sliep en dat daar de special van Zondag gereden wordt, door veel zand en duinen. Ook verteld dat er een local was diede route precies wist en die met zijn landrover deze route ging rijden. Dit parcour is echt iets voor de Nederlandse deelnemers en ook belangrijk voor de start-volgorde voor de eerste dagen. Want als je als laatste motorrijder moet vertrekken wordt je al gauw ingehaald door auto's en trucks en dat is geen lolletje. Nu vroegen ze mij of ik met dielocal het parcour wilde gaan rijden en heel de route op video vast wilde leggen. Ook de herkennings punten erbij zou filmen en natuurlijk de beste lijnen uitzoeken bij moeilijke passages. Zij zouden alles betalen eneen camera leveren. Natuurlijk doe ikdat, dit is echt iets voor mij en je maakt weer een hoop vrienden. Dus ik s'avonds met de camera inmijn zak naar Necochea en meteen naar die kerel gebeld. Hij ook blij natuurlijk en eenafspraak gemaakt voor vrijdag morgen, om het parcour te gaan rijden.

Donderavond komt ook Ludo vanaf Buenos Aires naar Necochea naar hotel om zijn VW pick-up op te komen halen. Zij blijven met z'n drieën een nacht bij mij in het hotel en gaan danvrijdag naar Mar del Plata. Zij willen dolgraag meerijden over het parcour en toch zeker als het voor niks is. Ook hebben zij een special verbindingskabel bij voor Peter van den Kruisdijk wiens bagage kwijt geraakt is met de vliegreis. Dit hadLudo op de site van Ralleymaniacs gelezen en hij belde Peter op of hij iets voor hem kon meenemen in het vliegtuig. Nu kwam er dus iemand naar Schiphol om die kabel af te leveren, die Ludo naar het bivac brengt. KIjk zo maak je vrienden en dat weet zo iedereen.

Vrijdag morgen wij het parcourop en die kerel had dus heel de route exact, alleen het laatste stuk daar kon hij niet door. Dat was al afgesloten voor toeschouwers en ik maar filmen en bijzonderheden vertellen. Het parcour loopt eerst 40 kilometer parallel aan het strand, maar wel veel hoger dan het strand. Soms kun je beter over het strand, maar dan moet je bij een klif die tot in het water loopt, wel omhoog kunnen rijden en niet een kilometer terug moeten rijden om omhoog te kunnen. Die informatie heb ik keurig gefilmd met herkennings punten en ingesproken. Ik zeg natuurlijk niet voor wie ik dit gedaan heb, want dan kunnen ze hem een flinke tijdstraf geven of zelfs diskwalificeren. Ook rijders die in de buurt van de special gaan oefenen, liggen er meteen uit. Dus als je morgen wat Nederlanders slim over het strand ziet racen en de rest van de rijders over de keien hogerop ziet ploeteren, kun je misschien je conclusies trekken.

s'Morgens als ik lekker in mijn korte broek in de tuinzit te ontbijten, komt er altijd een Colibri in een hoge plant nectar halen.Die dingen zijn zo vliegensvlug, dat je ze bijna niet op de foto krijgt. Ook gebeurt hetwel eens dat ie er zit, maar dat ik m'n camera niet bij meheb. Maar vanmorgen heb ik hem gefotografeerd, nog niet van dichtbij genoeg naar mijn zin.Morgenvroeg waag ik nog een poging. En daarna ga ik naar het eind van de special om tussen de motorrijders mee naar Santa Rosa de la Pampa te rijden. Ik wil wel proberen om het bivac in te komen, maar hier blijf ik niet slapen. Ik rij nog een stuk door naar special van maandag waar ik Nelson ontmoet en na die special ga ik mee naar hun restaurant GRAND LOMO, wat vlak bij bivac is van maandagavond. Ik heb met de WOERK afgesproken dat ik ga proberen om elke dag iets te laten weten over hem. Ook over van GEEL ga ik dit proberen.Hij zegt dat hij ook een Eerselnaar is, maar hij woont ten Zuiden van het Stokkelsrivierke en dan bende volgens mij geen Eerselnaar. Maardaar is hij het niet mee eens!

Heb ook slechter nieuws gekregen: de SanFrancisco pas ligt er nog slechter bijdan vorig jaar en toen heb ik al zo af moeten zien. 5 uurgereden over 120 kilometer. Ik moet nog zien hoe ik dat ga doen, want tussen de deelnemers in, is geen optie voor mij.

Nogmaals allemaal een zalig uiteinde en een goed begin met lekkere oliebollen. Ik zal wel weer een stuk koei krijgen, vermoed ik. Maar dat is ook geen straf !

Reacties

Reacties

Corné en Erna

Hé Toon,

Als eerste voor jou en Mieke natuurlijk een super jaarwisseling en een fanatstisch 2012 gewenst.
Dan gaan we nu het verhaal lezen.

Groetjes,
Corné en Erna

Mieke

Ook ik wens iedereen een goed 2012 met veel gezondheid, veel gezelligheid en veel genieten !

gerrie bogaars

Hoi Toon vanuit een druilerig Eersel de beste wensen voor 2012 ene.. vat er maar een van ons daar op het nieuwe jaar (een pilske of zo bedoel ik he !! )en misschien nog een tip ; je zou ze een recept kunnen geven dan zijn er volgend jaar na wat oefenen wie weet ook wel oliebollen ha ha doei.

Henriëtte de Bresser

Ook voor jou een goed 2012 met veel veilige kilometers.

Toos Cox van Stiphout

Witte wel, van Jan van Stiphout van den Boevenheuvel, ten Zuiden van het Stokkelsrivierke! Maar ik ben volgens mij een echte Eerselse, geboren en getogen:)

Toon,
het Aller Beste voor 2012! Je hrbt hrt weer goed voor elkaar!

Remco&Chantal

Hallo die Toon. Hij heeft het alweer voor elkaar daar hahahahahahahhahahaha. Jullie ook een super 2012 gewenst vanuit het nispense. We volgen de rally en hopen toch stiekum een glimp van je op te vangen. Veel plezier daar en veilig en gezond weer terug komen.

Fam vd Heijden- Steenbreker

Vanuit de Velden de beste wensen voor een goed en gezond 2012!

Marco & Rachel

Hallo Toon,

Allereerst nog de beste wensen, ook voor Mieke natuurlijk!

Fijn dat we weer extra , 1e lijns, informatie over Dakar kunnen lezen op de pagina. Wachten op de verslagen van Eurosport en Rtl GP kost geduld, ze zenden zelden op de beloofde tijd uit :(

Heel veel plezier daar aan het andere end van de wereld. Toitoi voor de San Francisco PAs. Wanneer staat die op het programma?

Groetjes,

Marco & Rachel
Elsloo

Jeroen P

Hallo Toon,
De beste wensen voor 2012 in goede gezondheid en vol avontuur. Ook voor Mieke uiteraard, maar dat doe ik van de week persoonlijk ook nog wel. Ik wens je succes bij het doorkomen van de San Fransisco pas. Het verhaal van vorig jaar nog in de herinnering.... hou het recht! Groeten van Jeroen Panhuizen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!