PATAGONIA
Ben al wel wat later weg, doordat mijn brommerke wat later van de boot af was, dan gepland. Maar een 5.000 km. in goed 2 weken is voor mij, echt kalm aan.
VOLVO'S
Ik had via ons Drieka algehoord dat er een kleine honderd oudere volvo's uit Nederland, vanuit Buenos-Aires naar Vuurland zouden rijden en later via Chili en Peru naar Colombia waar heel het spul weer verscheept zou worden naar Nederland. Dus toen ik een volvo met een Nederlands kenteken zag staan bij een benzinepomp, er opaf natuurlijk. Ik sprak de rijder, die samen met zijn vrouw in de auto zat, aan maar die eikel zei dus geen stom woord terug en bleef met 2 handen zijn heuptasje vasthouden. Een echte toerist met witte sokken in sandalen, dus daar was ik gauw klaar mee. Meteen stopte een andere niet zo oude volvo en hierin zaten 2 service monteurs en die waren wel spraakzaam.
Wat bleek nu:die volvo's warenmet dezelfde vrachtboot als mijn brommer aangekomen, alleen hadden zij 2 weken speelruimte en hoefde dus niet te wachten, net als ik. Er waren 82 oudere volvo's en 3 service team om te ondersteunen en een dikke volvo met een 2 assige aanhanger met motorblokkenetc. erop, om evt blokwissel toe te passen. Ja, zekerheid voor alles.
Ik heb hun in totaal 3 dagen gezien en gesproken en daar zaten een partij eikels tussen !Een ouder stel reed zelfs met knalgele race-overalls, in de stoet mee. Er waren er ook bij die een jaar of 4 geleden met de volvo naar China gereden waren en nu zat een zo'n kerel met een aardappel in de keel te vertellen van die avonturen die ze toen meegemaakt hadden. Zelf heb ik dat toen bij RTL redelijk goed gevolgd, omdat ik geïnteresseerd was. Die reden dus met een buddy die alles voor hun regelde; zoals s'avonds de auto poetsen en tanken en zorgen voor elke dag een schone onderbroek. Bij alle grensovergangen was organisatie met tolken aanwezig om te helpen. Er reden toen ook verschillende service teams mee en een autotransport oplegger als er eventueel iemand niet meteen geholpen kon worden. Er was er toen een bij die een geclimatiseerde kist in de kofferbak had, zodat hij elke avond een havanna sigaar op de juiste vochtigheid kon roken en een cognacje drinken. Ik weet nog dat Evert van Campen uit Eersel ingevlogen is met een paar onderdelen, omdat ze die niet bij hadden of op waren. En dan zit daar zo'n kerel te vertellen over avonturen, nou die kan voor mij de pot op. Want als je mee zou rijden en uitvallen, dan ben je echt een lozer eerste klas, want dat is bijna onmogelijk. Er was er toen een bij uit Eersel en die is door de harmonie ingehaald omdat hij een wereldprestatie geleverd had ! Wat een SCHIJTZAKKEN.
DE LIFSTER
Ik kwam met een Argentijnse motorrijder aan de praat, die met zijn vrouw en schoonzus op een 125 cc zat, plus de nodige bagage en met 70 kilometer per uur over weg slingerde omdat zijn voorwiel maar net de grond raakte. Dus galant als ik ben, bood aan om zijn schoonzus achterop te nemen tot Trelew. Ik was toch van plan om daar te gaan slapen, in hetzelfde hotel als 2 jaar geleden en dan de andere dag naar de pinquins te gaan kijken. Schoonzus thuis afgezet en ik naar hotel. Ik zou de volgende ochtend naar Punta Tombo gaan, net toen ik wou vertrekken belde de lifster op,dat ze wel mee wilde naar de pinquins. Nou is het toch een doodlopende weg naar daar toe, dus ik moet toch een eind terug en zodoende had ik weer gezelschap. Wat was dat een afknapper die pinquins ! Er zater er inderdaad wel een heleboel, maar die zitten over een strand-strook van een paar honderd kilometer gespreid. En op een punt kon je kijken. Motor parkeren en dan met busje een kilometer mee en dan de rest lopen. En entree betalen natuurlijk en nog discriminatie ook ! Argentijnen 12 pesos en de rest 36 pesos. Dus die Argentijnse maar lachen. Ik vroeg wat gehandicapten moesten betalen, gratis dus, maar ik had mijn invalide parkeer kaart in mijn aanhanger zitten en hij geloofde niet dat ik gehandicapt was. Maar toen ik met mijn broek aan de enkels stond mocht ik toch voor nop binnen. Dus mijn eerste doel om een honderd duizend pinquins aan het fladderen te krijgen is mislukt.
Reacties
Reacties
Ik denk dat Maxima weinig zal schrijven, zeker als ze het laatste stukje gelezen heeft ! Ook al ben ik er niet bij : gedraag je !
Die TONY SPECIAAL is een afwijking, daar kan Toon niks aan doen
1966 in de Noordzee
1967 Hennekooi Sjefke van Vlokhoven
1968 Ziekenhuis op de bar 2x
1969 voor het Gemeentehuis Eersel enz enz enz
He Toon ( ,als je de taal niet spreekt dan kan het wel eens gebeuren dat ze het ook niet goed verstaan )maar dat wil nog niet zeggen dat je je eigen moet gedragen als een .v...... maar ge bent wel weer een geluks vogel dat je van Mieke weer zolang van huis mag een goede reis en ik hoop nog veel leuke reis verhalen een goei uiteind en een warm begin in 2012
Hoi Toontje. Het is weer als van ouds. Maar om pinquins aan het fladderen te krijgen kun je de volgde reis beter naar het Midden Oosten gaan maken of ergens in die regio daar barst het ook van de "pinquins" en als je een beetje geluk hebt of misschien wel vette pech dan fladderen die ook.
Doe toch maar voorzichtig daar.
Prettige jaarwisseling en tot ziens
ach mieke, ook al ben je er wel bij, dan nog kan toon zich een beetje minder gedragen (invaliden-plas-sessie torrevieja 2008...).
en ach toon, gelukkig kan jij je altijd gedragen, vind ik.
toon, heb een fijne tijd, geniet van je avontuur. we lezen je verhalen graag! fijne jaarwisseling, en een heel goed 2012 gewenst!!
groeten
hans
Ha die Toon.
Wij gaan naar Eersel oliebollen eten(omdat jij er niet bij bent hebben wij wat meer)Wij wensen jou ene goeie overgang en de beste wensen voor 2012.Veel plezier met de Dakar rit en doe niets wat wij ook niet zouden doen.
Groetjes vanuit het Belgenland.
Ha die Toon heb door interne verbouwing mijn computer slecht onder berijk maar heb je verhalen nu gelezen,ja ook een HD rijder met aanhang kan problemen met de bandjes hebben ,maar welke om binnen te komen of om op de weg te blijven hee Toon de garoeten maar weer en hou het heel
Andere Toon
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}