totoafrika.reismee.nl

Ja hoor, ik ga weer !!!!

Sterker nog ik ben er al. Nadat ik al 2 jaar op een rij door transporteurs genaaid ben en dat niet meer voor dederde keer mee wilde maken, had ik een ander plan bedacht.

Ik wilde mijn motor laten verschepen naar Florida, hiervoor wordt van te voren eenprijs afgegeven en ze houden zich daar ook aan. De Fi. Duckers, Harley en Bos-Hoss dealer uit Blerick, doet vaak zaken met hen en heeft nooit problemen. Tony Krijnen bood aan om een krat te maken voor mijn motor, zodat mijn aanhanger boven op de motor komt te staan. De ton op het duozitje,wieltjes erlangs af en dedissel tussen het stuur door. Dat scheelt veel in oppervlakte en in kubieke meters. Dus goedkoper.

Zelf zou ik dan in November naar Florida vliegen, ook goedkoper, en met mijn motor door midden Amerika; oa Mexico, Honduras, Costa Rica, Panama etc, rijden. Dan met deboot naar Colombia endan naar de DAKAR ralley. Dievolgen en mijn motor stallen in Peru, om dan in juli/augustus 2012,een rondrit te maken in de noordelijke landen van Zuid-Amerika oa Suriname. Dan mijn motor weerstallen en na de DAKAR ralley van 2013 weer naar Florida rijden en mijn motor in de krat zetten en ik in de vlieger naar huis. Dit leek mij een leuk plan.

Maar in juli j.l. kwamen ik in contact met Ludo Jansens uit Alphen. Diewilde de DAKAR ralley ook graag gaan volgen met de auto en Frans Verhoeven heeft hun toen mijn mail-adres en telefoon nr. gegeven, en ik zou alles weten hoe en wat te doen. Zij hadden ook wel enige ervaring, hadden de DAKAR ralley in Afrika al een keer gevolgd. En ze waren naar Mongolië gereist met de auto. Nu wilden ze met een pick-up de Ralley gaan volgen en dan later nog een trip door Brazilië gaan maken. Hun auto achterlaten voor de volgendeDAKAR ralley of hem verkopen. Dat bracht voor mij een andere oplossing, hun auto zou roll/on rol/off vervoerd worden en mijn motor kon dan op de bak gratis mee. Je betaald alleen per kuub en wat op of in de auto zit maakt niks uit. Zelf zou ik de organisatie op mij nemen en zij hoefden in Argentinië alleen maar te rijden. Ook zou ikde doaune activiteiten op me nemen. Privé is dit vervoer niet mogelijk, maar de firma Krijnen zou dit op hun naam doen. De Pick-up zou op mijn naam komen evenals de groene kaart en later verzekering in Zuid-Amerika. Bij perfect-copy, ferfecte copyen laten maken van het kentekenbewijs en half oktober ging de auto met motor erop, met de fi. Grimaldi naar Zuid Amerika. Op 21 november zou heel het spul gelost worden in Zarate, 100 kilometer ten noorden van Buenos Aires. Ik vloog dan op 23 november om 24 november met auto naar Necochea te rijden daar de auto bij kennissen te stallen en ik een trip van een maand in het zuiden van Argentinie en Chilie gaan maken.

Maar het liep iets anders dan gepland, op 24 november geen auto gelost, de boot was er wel maar eenkalm aan actie van havenarbeiders. Vrijdag 25 november zou ook niet lukken en maandag 28 november was een nationale feestdag. Dus op dinsdag de 29 novembergeen twijfel mogelijk. Ik 24 november de bus gepakt naar Necochea naar het voor mij bekende hotel enwerd daar weer hartelijk ontvangen.Op maandag 28 november de bus naar de haven van Zarate. Maar je voelt hem al aankomen, ik stond daar weer voor Jan met de korte achternaam. Pas op vrijdag 2 December zou de auto met motor gelost worden ! Hierop gewacht en daarna meteen terug naar Necochea gereden.Op maandag 5 december met de auto en motor naar een verzekerings kantoor in Mar del Plata, voor verzekering worden foto's gemaakt en alles gecontroleerd. Terug naar Necochea, buskaartjes voor Ludo en zijn cornuiten gekocht en op dinsdag origineel kentekenbewijs en buskaarten naar Ludo gestuurd, die zet de auto dan weer op zijn naam.In de ralley gaat de auto met copy van kentekenbewijs Argentinië uit en uit mijn paspoort, en op origineel kentekenbewijs op naam van Ludo, Chilie in. Alleen moeten wij dan wel samen zijn. Daarna kan ieder zijn weg gaan.

Mijn doel was om voor de ralley een trip te gaan maken naar het zuiden, het hoofddoel was om naar de pinquins in Punta-Tombo te gaan. In november zouden er daar ongeveer 5 miljoen zitten en ik zou proberen om er met mijn loud pipes een honderduizend aan het fladderen te krijgen. Het volgende doel zou zijn om met Martin, de broer van Maxima, een gesprek aan te gaan. Die heeft in Patagonië een chique restaurant, maar of hij zit te wachten op een biker uit Nederland, denk ik niet. En als hij in de gaten heeft dat ik uit Nederland kom zal hij wel extra voorzichtig zijn maar misschien lukt het met mijn onschuldig uiterlijk wel.WORDT VERVOLGD

Er komt ook nog een verslag van de voorbereiding van mijn motor, hij gaat hier toch ongeveer 40 duizend kilometer doen schat ik in, en er zijn weinig Harley zaken. Na de ralley blijft hij in Peru, om in Juli en Augustuseen rit naar het noorden te maken. Daarna terug naar Argentinië en na de ralley van 2013 naar Florida, van waaruit ik mijn motor verscheep naar Nederland.

Reacties

Reacties

Mieke

Hoi Teuntje,

Fijne Kerstdagen, eet niet teveel kalkoen, doe ik ook niet !
Hou ons goed op de hoogte; blijf schrijven, dan schrijven wij ook !
Veel plezier en kiek oet !

Ton en Sandra Cornelissen

Hé Toon en Mieke,

Ik had niet anders verwacht dus .................. veel veilige kilometers toegewenst zodat je Mieke weer kunt begroeten.
Fijne dagen en een goed uiteinde, het goede begin is al gemaakt.

Goede reis, Ton

Frans en Antoinet

Erg fijn dat wij je weer kunnen volgen we zullen genieten van je mooie verhalen.
Fijne feestdagen en veel gezondheid liefde en geluk voor 2012
en kom weer velig thuis bij Mieke.
Goede reis Frans en Antoinet

Ton en toos,

Toon, Een ingewikkeld verhaal. Het lijkt het begin van een spannend feuilleton of thriller.

Succes. Toos en ondergetekende gaan jouw avonturen weer volgen.

Toos en Ton

peter van der Sanden

Goede reis and have fun

marcus kingma

Succes Toon,
Marcus

smout

prettige kerstdagen en heel veel veilige kilometers en een gezond 2012 we gaan je weer volgen goede reis fam SMOUT

Philomeen en Paul

Toon, we hebben lang moeten wachten om weer van jouw verhalen te mogen genieten. Fijne kerstdagen en mooie tochten.

Henk en Ciska Lammertink

Doe Martin de groeten van ons, je weet nooit waar het goed voor is.

Harry & Caroline

Hey Toon,

Als jij er klaar voor bent, dan zijn wij dat ook weer!
Hele fijne feestdagen en alvast het allerbeste voor 2012.

En houd Jan Woerk een beetje in de gaten! Waarschijnlijk ben jij de enige Eerselnaar die regelmatig in zijn buurt is..!!!

Heel veel plezier en laat ons maar weer genieten van je prachtige verhalen!

Corné en Erna

Ha die Toon,
Het zal toch ook eens een keer normaal gaan bij jou hè. Als dat een keer zo is raken wij hier in paniek, want dan is het niet goed hoor. Maar het is maar goed "dè gij meej ons Mieke getrouwd bent en nie meej men". Belachelijk gewoon die planning. Als wij vier weken weg gaan is de tent al te klein, maar ja altijd baas boven baas.
We moeten maar snel een nieuw spreekwoord uitvinden voor jou, want "als God in Frankrijk" is echt te klein voor jouw gebeurtenissen. Maar ga er maar weer lekker van genieten, wij houden de slabbetjes wel bij de hand als we de reisverslagen lezen. En uh..... ut is hier ok mooiiii (uhum, regen en 10 graden).
Hele fijne Kerstdagen ook voor Mieke en we hebben ons al weer aangemeld voor de nieuwsbrief, dus we gaan je weer volgen. Kei veul plezier en kekte ok een bietje uit jong? Groetjes Corné en Kerstknuffel van Erna.

bert en will van de Ven

HE TOON,
Veel plezier daar, ik dacht dat Harm daar ook weer naar toe ging om te draaien, hoor dat maandag.

De Groeten van ons, Bert en Will

bas sanders

Goeie reis toon,

En doe van Woerkum de grtn van me.
Grtn bas

Peter en Zineb Buitelaar

Heeeey Toon!
Sms ons even als je in de buurt van Ouarzazate komt.... leuk je weer te zien man!
Goeie reis.

Peter en Zineb

De Spoorman

TOON

Fijne Feestdagen en een Gelukkig 2012

Heel veel plezier en goed uitkijken

Is Rob Muntz van de Spits er ook weer?

Groetjes De Spoorman

Peter, Judith, Daan en Merlijn

Toon,

Heel veel plezier en een veilige rit gewenst.
We gaan het weer volgen.

Groeten van de overburen.

Chris

Hey Toon,
We volgen de reisverhalen ook dit jaar weer op de voet. Succes!
Arlette en Chris.

luc en yolanda

de beste wensen voor 2012,
ik hoop dat je een goede reis en gezonde trip maaakt
enwe volgen je via internet

Frane en Antoinet

de beste wensen voor 2012
groetjes uit Benicassim Frans en Antoinet

Roger en Marijke

Zet hem op Toon , laat je maar eens goed gaan geef gas . Een behouden reis , veel plezier en niet teveel problemen . Fijn uiteinde en goed begin voor 2012 .

Sjef

hay Toon het is je met omwegen toch weer gelukt ik wens een fijne reis toe en houd je in de gaten.

Andere Toon

Hee verrekt Toon ik hd nog maar amper in de gaten dat je al weg was ,maar ik kan je nog net een goed 2012 wensen ook voor Mieke natuurlijk en we horen wel wie hem(de rally) uitrijd gij of de Woerik of ik hoop allebij .Teminst ik hou jullie albij in de gaten .een waanzinnige goede tijd .Enne kijk maar wat voor soevenier je mee brengt. de garoeten Andere TOON

Jan en Jos van Zandwijk

Ha Toon,

Eerlijkgezegd wisten we niet wat we lazen. Wat jij allemaal doet is voor een oud mens moeilijk meer bij te houden. Is het gelukt met die broer van Maxima? We zijn benieuwd naar het vervolg.
Is oud en nieuw daar een spetterend feest? Geniet van alles, warme groet, Jan en Jos

Strammermax

He Toon en Mieke,

via wa omwegen op deze site terecht gekomen. Heel veel succes en rijplezier, ik ga het vanuit hier volgen....
In ieder geval alvast een heel goei 2012. Enne doe Jan Woerk de groeten.
Groeten Michael

Dorrïn

Hallo Toon,

Heel veel reisplezier en een goede jaarwisseling voor Mieke en jou.

Ad En Adry

Toon de beste wensen voor 2012 , wij zijn er langer mee bezig dan gij. Maak er een mooie tocht van en houw t in gedachte , jou verhalen zijn mooi maar kort, de rest willen wij in benicassim nog uren over ouwoeren. het gaat je goed en tot ziens

Carin

Heej Toon,
eindelijk ik heb je site gevonden! Eerst nog ff de beste wensen voor t nieuwe jaar! (wel een bietje laat...)
Ik heb je verhalen nog niet gelezen dit jaar maar dat ga ik zeker nog doen! Ik wil je nog een hele mooie fijne en vooral goede reis verder wensen!! Voorzichtig en tot ziens op die afpeigerzaak in Hapert hè!
Groetjes Carin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!